Tuesday, February 18, 2014

KEHEBATAN VITALEA

HEBAT SANGAT KE VITALEA NI?



Hari ini nak share pengalaman sendiri, sebelum2 ni asyik baca testimony org  je kan? Jom baca ni : Saya ni jenis yang bila buat kerja lebih sikit memang cepat penat. Dulu lagi la, masa kerja, pagi2 sebelum subuh dah bangun, tung..tang..tung tang di dapur siapkan breakfast, basuh baju, prepare brg anak utk ke rumah pengasuh dll la.

Nasib la mengajar separuh hari je...bila dah sampai rumah, masak utk lunch, bagi anak makan, pastu saya mandi utk solat Zuhur. Masa tu memang dah rasa nak terbaring je..Nampak katil melambai2 ajak beradu..badan ni rasa sakit sangat...kepala dah pening, badan tu lemah longlai je. Mengajar di Tadika, main dengan budak2 kecil ni..mana ada masa nak duduk sangat..banyak aktiviti yang memerlukan pergerakan...Playing and Learning with fun:) Lepas solat, terus susukan Al-Fateh sambil baring, masa tu rasa lega yg teramat sgt..dapat landing..lama2 saya yang terlelap sama dgn si comel :) sedar-sedar masa orang azan Asar, dahsyat kan? tidur x ingat dunia..

Hari2 begitulah rutin saya..balik sekolah je..pas solat tu terus tidur..x larat nak buat apa dah..pastu barulah terdetik apa nak jadi mcm ni? takkan rutin harian tidur je setiap petang? Lama2 jika dibiarkan boleh jadi bam..bam..x nak la gemuk! pastu baru lah try test VITALEA nih! Alhamdulillah sangat2, seminggu pas try VITALEA ni, ada perubahan besar pada rutin harian saya..tak de lagi sleeping beauty di petang hari macam dulu, malah boleh melayan anak2 dan buat kerja rumah lagi. Seronok sangat, even sekarang ni pun saya dah x mengajar lagi macam dulu, waktu petang la masa yang boleh saya lakukan macam2 sementara anak2 tidur.

Suami saya pulak pegi keje naik motor, perjalanan ke tempat keje 1 jam lebih. Kadang2 tu boleh dia terlelap atas motor, sedar2 masa org dok hon hon...Allahurabbi, saya memang cukup risau la, sebab sgt berisiko tertidur semasa bawa motor ni, sekarang ni saya WAJIB bagi suami saya telan VITALEA ni after breakfast utk bagi dia bertenaga, cergas dan tak lesu di pejabat. Suami saya ni balik keje dah malam baru sampai rumah, dalam pukul 8-9 mcm tu la...dulu sampai je rumah, lepas mandi dan dinner terus terbaring tidur...kesian sungguh saya tengok..nak buat macamana sebab badan dah exhausted sgt2...anak2 menagih perhatian nak main dengan abinya. Sejak saya bagi dia VITALEA sebiji after dinner, la ni..x la macam dulu..boleh layan anak2 main, bercerita dan ajar mengaji lagi..sekarang ni jika badan rasa penat semacam je, tahu dah, memang terlupa telan Cik VITALEA ni!

Kenapa jadi gitu ye pada kami berdua? Dulu badan x bertenaga bila seharian memerah keringat mencari rezeki, xde suplemen yang menggantikan balik segala keperluan vitamin dalam badan kami ni. So saya nak kongsikan sedikit apa yang membuatkan VITALEA ni berjaya mengubah rutin harian kami yang lemah, lesu dan lemau je :)

 
 
“Vita-Lea contains Beta Carotene that helps in the maintenance of growth, vision, and tissue development; Calcium, Phosporus with Vitamin C and D, for healthy bones and teeth; Biotin and Pantothenic acid help to metabolize fats and Vitamin B12 helps in the formation of red blood cells.”
Ringkasnya, sebiji Vita-Lea mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian. Jika anda hanya makan multivitamin sahaja tanpa vitamin lain, adalah lebih baik jika makan 2 biji Vita-Lea sehari, iaitu sebiji di waktu pagi, dan satu biji lagi di waktu malam.
 
Siapa yang perlu makan Shaklee Vita-Lea nie?
  • Secara umumnya, untuk semua orang dewasa yang pentingkan kesihatan optimum. Lebih-lebih lagi kepada penggemar makanan segera, suka makan di luar, dan yang makan ikut selera – bukan ikut gizi seimbang.
  • Mengandungi Beta Carotene yang membantu mengekalkan pertumbuhan badan, mengawal masalah penglihatan & membantu pembentukan tisu badan.
  • Diformulasi dengan Iron yang penting untuk pembentukan sel darah merah di dalam badan.
  • Ibu mengandung yang selalu kena anemia (Vita-Lea Iron Formula!). Tak perlu susah payah makan kerang atau organ dalaman lain. Zat besi perlu untuk pembentukan sel darah merah buat janin/ bayi di dalam kandungan.
  • Ibu menyusu, terutama yang bayinya dah berumur 6 bulan ke atas. Kajian mendapati kandungan zat besi di dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan. Sebab itu ibu-ibu digalakkan memberi ikan bilis dalam makanan pejal pertama si manja. Dengan pengambilan Vita-Lea, Insya Allah kandungan zat besi di dalam susu ibu dapat di kekalkan pada paras yang selamat. Sebab itu kami cadangkan Vita-Lea di dalam Set Penyusuan Shaklee kami.
  • Cegah penyakit tiroid atau beguk. Penyakit beguk nie di sebabkan oleh kekurangan iodin dalam badan pesakit. Sebiji vita-lea mengandungi 75 mcg Iodine (as potassium iodide and sea kelp). Jika anda sedang menghidapi, atau diserang beguk, ambil 2 biji Vita-Lea sehari, untuk memperolehi sumber 150 mcgIodine, ya. Insya Allah.
 
Sebenarnya VITALEA ni adalah vitamin asas utk semua x kira laki atau wanita, bujang ke atau dah kawin ke atau mengandung ke atau yg breasfeeding..semua perlukan, warga tua lagi la perlukan sebab usia dah semakin meningkat. Insya Allah kita usah, ikhtiar dan berdoa..dengan izin Allah akan ada perubahan yang kita hajatkan.
 

Sempena bulan Februari ni, ada promo VITALEA tau, beli 6, percuma 1. Nak beli 1 pun boleh, tapi alang2 dah harga gedebuk ni baik terus grab 2/3 botol sebab boleh guna dari atuk nenek, mak ayah, kakak abang. Boleh tahan lama sangat, kiranya jimat sesangat la beli bulan ni. Nak saya bantu anda utk lebih cergas dan x lemah dan lesu, meh2 saya tolong belikan ye:)

Your Shaklee Independent Distributor
Hasanah Sharipuddin
019-4824066
FB : Hasanah Sharipuddin
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment