Monday, March 10, 2014

TAMBAH BERAT BADAN DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum wbt khas buat pengunjung tercinta...

soalan2 yang biasa ditanya kepada saya: 
  • macam mana ye cara nak tambah berat??
  • kenapa ye saya dah makan macam-macam tapi berat tak nak naik??
  • apakah makanan yg boleh naikkan berat ye??
  • ada suplemen tak utk tambah berat??
 
Baiklah..kali ni saya nak share info kenapa la agaknya orang yg kurus tapi dah makan banyak-banyak pun, berat tak nak naik.  Punya la usaha macam-macam nak tambah berat badan. Ok, daripada pembacaan saya..salah satu sebab kenapa berat susah naik adalah kerana orang tersebut mempunyai masalah pada sistem ususnya. Lebih spesifik lagi masalah pada bahagian vilus.
 
Vilus tu ape ye?
 
Kalau nak tahu..vilus ni lapisan yang terdapat pada dinding usus. Ia berfungsi untuk menyerap nutrisi dalam makanan. Lapisan pada dinding usus ni macam karpet. Keadaannya kesat dan tidak sekata... di sebabkan keadaan itu la..walaupun kita dah membuang hari-hari...masih banyak lagi sisa buangan yang tertinggal dalam vilus ni.
 
So, untuk anda yang mempunyai masalah kurang berat badan, lapisan vilus anda tidak sihat..lapisan vilus anda tidak bersih..maka penyerapan nutrisi tidak berlaku secara maksima. Walau banyak mana pun yang anda makan, anda tidak akan mempunyai cukup nutrisi dan jika anda makan tanpa kawalan untuk kandungan lemak dan karboidrat..AWAS!!! anda sebenarnya terdedah kepada risiko KOLESTROL yang boleh menyebabkan PENYAKIT JANTUNG...dan kita tahu bahawa penyakit jantung ni adalah pembunuh manusia PERTAMA di dunia.

Kepada anda yang mengalami masalah ni dan mencari-cari cara untuk tambah berat badan, jangan rasa tertekan ye. InsyaAllah ada penyelesaiannya.
 
Pilihkah produk / suplemen yang SEMULAJADI, TIADA PEWARNA DAN PERASA TIRUAN. InsyaAllah Vitalea, B complex, Mealshake membantu.
 
 
Jom tambah berat badan dengan Shaklee.
 
Berbalik kita kpd masalah vilus tadi, saya sangat menyarankan anda untuk mengambil HERBLAX. Ia berfungsi sebagai DETOX. Ia mencuci usus anda agar lebih bersih seterusnya dapat mengoptimumkan penyerapan suplemen yang lain. InsyaAllah..
 
So, jangan susah hati ye. usahakan untuk tambah berat dengan Shaklee secara sihat. ramai yang dah cuba dan dan merasai kebaikannya.
 
Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa. Anda juga boleh menggunakan ID saya bagi menikmati harga ahli di mana-mana cawangan Shaklee seluruh Malaysia.

Facebook: Hasanah Sharipuddin
Shaklee ID: 945023
Emel/ YM: hasanah81@yahoo.com.my
SMS/ Whatsapp: 019-4824066
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment